sobota 29. dubna 2017

Banánové muffiny (vhodné od 1 r.)



Výborné a vláčné... přesně takové jsou banánové muffiny :)



Potřebujeme:

  • 2 ks přezrálých banánů,
  • 190 g hladké špaldové mouky (T 630),
  • 80 g másla/ghí,
  • 60 g třtinového cukru,
  • 30 g brusinek,
  • 2 vejce,
  • 1 dl plnotučného mléka,
  • 1 lžička prdopeče (bezfosfátového),
  • vanilka (namletá nebo pravý vanilkový extrakt), 
  • šp. soli,
  • zdobení - 50 g hořké čokolády, lžíce másla/ghí/kakaového másla

Postup:
  • banány rozmačkáme vidličkou, přidáme k nim rozpuštěné máslo, vejce, mléko a promícháme;
  • přisypeme mouku, cukr, prdopeč, vanilku a sůl;
  • stěrkou rychle a zlehka umícháme těsto, přisypeme brusinky, promísíme a těstem naplníme formu na muffiny;
  • pečeme v troubě předehřáté na 170C dozlatova, cca 25 minut;
  • ve vodní lázni rozpustíme čokoládu s máslem a vychladlé muffiny jí pocákáme :)
Poznámka:
  • místo 60g třtinového cukru jsem dala 30g panely a 30g melasy a chuť je vynikající; muffiny nejsou přeslazené;
  • místo brusinek lze dát třeba hrozinky;
  • u vanilky se vyhněte značkám jako Dr. Oetker a podobně, protože pravou vanilku tyto "extrakty" neviděly ani z rychlíku - dala jsem špetku mleté bio vanilky a pár kapek pravého vanilkového extraktu od Grešíka;
  • na čokoládovou polevu jsem použila 85% čokoládu a musím říct, že příště zvolím menší "voltáž", protože tak vysokoprocentní čokoláda je dost hořko-kyselá a potlačuje jemnou chuť banánového těsta.

5 komentářů:

  1. Muffinky jsou uzasne! Zkousela jsem nekolik receptu a nikdy se mi nepovedly, ale tyhle konecne ano! B-) Dala jsem doprostred par cerstvych boruvek, misto cukru jsem pouzila ryzovy sirup, prepusteneho masla jsem dala jen 60g (vic jsem nemela) a povedly se moc! Opravdu je to mnamka!!! Malemu (14 mesicu) jeho prvni muffin moc chutnal. :-) Diky moc za receptik!
    Jo a k te cokolade... cokosku sice miluji a na cast jsem dala 70%, ale prisla mi tam nejak navic. Bez cokolady jsou lepsi. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme za Vasi milou reakci a jsme rady, ze se Bam muffinky povedly a chutnaji :) osobne - je to tak, jsou výborné ;) pokud delam klasicke, pro dospelaky, potom slozeni resim castecne. Tyto muffinky jsou ale i nad ma ocekavani - vzdy, kdyz jsem cokoliv z bananu pekla, nikdy se to nepovedlo. Az tento recept :) a jsem rada, se jsem se trefila a muzeme se tak o nej s Vami podelit :)
      Jeste jednou obe dekujeme :)

      Vymazat
  2. Chystám se na muffinky, ale nemám tu vanilku ani extrakt je to tam hodně důležité?Děkuji za odpověď :)

    OdpovědětVymazat
  3. Lucko, nemusite davat. Jen to nebude mít ten vanilkovy nadech :)
    At se Vam muffinky podaří a at chutnaji :)

    OdpovědětVymazat
  4. Výborné a nadýchané. Už jsem jich dělala spousty, ale tyhle byly fakt nejlepší! také jsem vynechala vanilku (neměla jsem) a namíchala tř.cukr a panelu. Mńamka ;-)

    OdpovědětVymazat