úterý 1. srpna 2017

Cuketové tyčinky (od 1 roku)

Ještě té cukety nemáte dost? Já už pomalu i jo, už 14 dní možná i déle my přijde, že nejíme nic jiného než cuketu, ale ještě mám pro vás nachystané i další recepty s ní :-)


Potřebujeme (asi 2 plechy)
230g mladé cukety
250g hladké špaldové mouky + na podsypání a dle vodnatosti cukety možná i více
3 PL rozpuštného kokosového oleje
1 KL prášku do pečiva
3 stroužky česneku
koření dle chuti - použila jsem bazalku a trochu mletého kmínu
sůl
vejce (na potření)
něco na posypání nahoru (lněné semínka, kmín, mák,...)

Postup
1 Nastrouhat na jemno cuketu a trochu osolit, nechat asi 20 minutek pustit vodu, tu poté lehce vymačkat a vylít.
2. Poté přidat všechny ostatní ingredience a vypracovat těsto, popř. přidejte mouky, každý saje jinak a i každá cuketa je jinak vodnatá.
3. Vyválíme plát těsta, který budeme krájet na tyčinky - pokud chcete měkkčí tyčinky, udělejte tlustší plát, pokud křupavé a tvrdé, tak vyválejte na tenko (nejde to úplně na tenko)
4. Přendáme na plech na pečící papír, potřeme vajíčkem a posypeme dle chuti.
5. Pekla jsem v troubě asi 20 minut na 180 stupňů. 

Receptem jsem se inspirovala na blogu V kuchyni vždy otevřeno 

Poznámka
KL = kávová lžička
PL = polévková lžíce
- zkuste si k nim udělat nějaký jednoduchá dip ze zakysané smetany a nasekané bazalky, nebo třeba tvarohu a nastrouhané mrkvě či ředkvičky




Žádné komentáře:

Okomentovat